Valle Öhrnens kennel

Semestern

TräningPosted by andreas 2011-01-29 13:26

Vilken underbar semester jag och Lollo har varit med om. Vi har varit på Dominikanska rebubliken.

Vi började med att vara i Samana i 6 dagar för att sedan åka till San Juan i 8 dagar. Vi gjorde många utflykter under vår vistelse.

Vi åke ut med båt och kollade på knölvalar. Vi hade tur att få se 4 st (3 vuxna och en unge), vi följde dem i ca en timme. Tyvärr så blev Lollo lite sjösjuk när vi låg och skumpade i vågorna.

Efter det så var vi på Cayo Levantado (Baccardiön) två gånger. Vilken strand, helt underbar. Där mådde man som en prins med sin pina colada (i en ananas) eller Coco Loco (i en cocosnöt).

Sedan tog vi en tur till El Limon, ett vackert vattenfall som var 53 meter högt och som vi simmade under. För att komma till vattenfallet så fick vi rida i bergen. Även det var trevligt med mycket bra guider. Den dagen avslutade vi på en trevlig strand i Las Terrenas.

Vi gjorde en jeepsafari där vi fick se landsbygden och besöka den blå sjön och blå lagunen Du-Du. Vi avslutade med att åka till Playa Grande och bada i riktigt höga vågor.

Jag spelade golf på Campo de Golf Playa Grande. Vilken bra golfbana som ligger utmed havet där man får slå över raviner, spela under palmer och med mycket bra greener. Där var man tvungen att ha med sig en caddy. Min caddy hade ungefär samma handicap som jag och han gav mig många bra råd hur jag skulle spela hålen.

Vi var även på Ocean World och simmade med delfiner. Det var en mycket trevlig upplevelse. Där såg vi också flera shower och var inne i en jätte stor fågelvoljär där de hade många dvärgpapegojor. Där fick man fröer i sina händer och man fick många fåglar som satt på ens händer, armar, axlar och huvud. Mycket trevligt.

Vi tog också en tripp till Puerto Plata, där vi fick se rom fabriken Brugal, bärnstensmuseum, hur man tillverkar cigarrer. Det blev också shopping på La Sirenas. Dagen avslutades på ett stopp i Sosúa. Där vi gick på standen och på en 2 km lång marknadsplats.

Förutom alla tripper så har vi legat i solen och badat på hotellen, där allt har ingått. Vi åkte bananboat, mycket roligt samt så åkte Lollo jet ski. Det gillade hon jätte mycket.